15 września mija termin płatności trzeciej raty podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego oraz drugiej raty podatku od środków transportowych. We wrześniu trzeba też zapłacić za gospodarowanie odpadami. Wpłat należy dokonywać drogą elektroniczną na indywidualne rachunki bankowe lub w kasie urzędu.
Do połowy września bełchatowianie powinni uiścić opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi – za lipiec, sierpień i wrzesień. Stawka miesięczna za osobę wynosi 29,50 zł. W przypadku nieruchomości niezamieszkałych wysokość opłaty za odbiór odpadów ustalana jest na podstawie pojemności pojemnika oraz częstotliwości wywozu. Wpłat można dokonywać na indywidualny numer rachunku bankowego lub w kasie Urzędu Miasta Bełchatowa (ul. Kościuszki 1), która czynna jest w godzinach:
- W przypadku braku indywidualnego rachunku bankowego lub nieznajomości wysokości opłaty należy kontaktować się z Wydziałem Zarządzania Gospodarką Odpadami Komunalnymiprzy ul. Czyżewskiego 7, I piętro, pokoje nr 205-209 lub pod nr tel. 44 733 52 56, 44 733 52 57, 44 733 52 58, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kolejna płatność za wywóz i zagospodarowanie śmieci – tym razem za miesiące: październik, listopad, grudzień – przypada na 15 listopada - przekazują miejscy urzędnicy.
15 września mija także termin płatności trzeciej raty podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego w wysokości ustalonej w decyzji. Obowiązują one właścicieli nieruchomości, użytkowników wieczystych, samoistnych posiadaczy, a w niektórych przypadkach także posiadaczy zależnych nieruchomości lub ich części stanowiących własność Skarbu Państwa, lub jednostki samorządu terytorialnego. Do 15 września trzeba też zapłacić drugą ratę podatku od środków transportowych. Obowiązuje on właścicieli autobusów oraz pojazdów, których dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5.
Wpłat podatków można dokonywać przelewem na indywidualny rachunek bankowy lub w kasie magistratu. Jeśli masz pytania dotyczące swoich podatków – skontaktuj się z pracownikami Wydziału Finansowego pokój nr 127 (ul. Kościuszki 1), tel. 44 733 61 27.
- Aby nie zapomnieć o kolejnych płatnościach na rzecz miasta, podatnicy mogą się zapisać do miejskiego systemu powiadamiania. Za pośrednictwem wiadomości sms lub e-mail pracownicy magistratu przypomną o terminie zapłaty zobowiązań, a także o powstałych zaległościach lub nadpłatach w podatkach i opłatach uiszczanych na rzecz miasta - dodają pracownicy magistratu.
Podatnicy, którzy chcą otrzymywać powiadomienia sms bądź informację na e-mail powinni wypełnić i podpisać specjalne oświadczenie, które znajduje się na stronie internetowej belchatow.bip.gov.pl w zakładce Podatki i opłaty lokalne.
Podpisane oświadczenie należy dostarczyć: osobiście do bełchatowskiego magistratu (ul. Kościuszki 1, pok. 111, 112, 129 lub Kancelaria Ogólna), pocztą (na adres: Urząd Miasta Bełchatowa Wydział Finansowy, ul. Kościuszki 1 97-400 Bełchatów) bądź za pomocą elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej e-PUAP na adres skrytki: /umbelchatow/UM lub /umbelchatow/SkrytkaESP. Co ważne, oświadczenia przesłane za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail nie będą akceptowane.