Najważniejsze wideo w dziennikwojewodzki

Wybrano najkorzystniejszą ofertę na projekt i budowę obwodnicy Srocka

64219897-901e-4d54-8094-40966f5cf11_20241127-092511_1
GDDKiA w Łodzi

Oferta firmy Budimex została wskazana jako najkorzystniejsza w przetargu na projekt i budowę obwodnicy Srocka w ciągu wspólnego przebiegu dróg krajowych 12 i 91. - Przy braku odwołań od dokonanego wyboru oraz po otrzymaniu pozytywnej opinii Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, będziemy mogli podpisać umowę - informują pracownicy łódzkiej GDDKiA. 

Przypominamy, że otwarcie ofert miało miejsce 9 września tego roku. Oferty złożyło sześć firm.

- To bardzo ważna i wyczekiwana inwestycja. Mieszkańcy od dawna czekają na tę inwestycję. Pozwoli ona bowiem na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z zatłoczonego centrum Srocka. Sąsiedztwo autostrady A1 i drogi ekspresowej S8, a także licznych centrów logistycznych, przyczynia się do jego wyjątkowej intensywności. 

Korzyści wypłyną także dla kierowców, którym skróci się czas przejazdu, poprawi bezpieczeństwo i komfort. Należy podkreślić, że to pierwsza z inwestycji w ramach Programu budowy 100 obwodnic w województwie łódzkim przechodząca do etapu realizacji.

Nowa droga ominie Srock od strony zachodniej. Będzie miała nieco ponad 3,7 km długości i jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu, z których każdy będzie miał 3,5 m szerokości. Zostanie zaliczona do dróg klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego) i będzie mogła przenosić ruch najcięższych pojazdów, o nacisku 11,5 tony na oś.

Wyprowadzenie ruchu ciężkiego z centrum Srocka to jedna z wielu korzyści budowy obwodnicy. Jej północny kraniec, znajdujący się w odległości około kilometra od węzła Tuszyn na przecięciu autostrady A1 z DK12/91, zwieńczony zostanie rondem. 

- To niesłychanie ważny element uzupełniający brakujące kierunki przejazdu na wspomnianym węźle. Pozwoli jadącym od strony Głuchowa zawrócić i wyjechać na autostradę A1 w kierunku Gdańska, co dotychczas było niemożliwe. Znacznie poprawi to układ komunikacyjny, zwłaszcza, że wokół są prężenie rozwijające się tereny inwestycyjne.

Wykonawca będzie miał 34 miesiące na wykonanie zadania, w tym 17 miesięcy na prace projektowe wraz z uzyskaniem decyzji ZRID. Należy podkreślić, że w przypadku robót budowlanych, do czasu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca.

Obwodnica Srocka jest jedną z pięciu objętych rządowym Programem budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 w woj. łódzkim. W przypadku pozostałych obwodnic (Błaszek w ciągu DK12, Brzezin w ciągu DK72, Łowicza w ciągu DK14/70/92 oraz Wielunia w ciągu DK45) jesteśmy na etapie uzyskiwania decyzji środowiskowych. Dla Błaszek, Wielunia i Brzezin ma to nastąpić jeszcze w tym roku, a w przypadku Łowicza w drugiej połowie 2025 roku. 

Źródło: GDDKiA w Łodzi