Rozpoczął się długo wyczekiwany remont najstarszego fragmentu trasy S8 między Polichnem a Studziankami. Modernizacja obejmie 9 kilometrów drogi i oznacza powrót do nawierzchni asfaltowej – wszystko po to, by zwiększyć trwałość i skrócić czas realizacji prac.
Beton wytrzymał ponad 20 lat – teraz czas na asfaltModernizowany odcinek, o długości 9 kilometrów, to najstarsza część trasy S8 – wybudowany 23 lata temu w ramach eksperymentu z zastosowaniem betonu cementowego. Celem było sprawdzenie, jak ta technologia sprawdzi się w polskich warunkach klimatycznych. Wynik? Bardzo dobry – nawierzchnia przetrwała nawet dłużej niż zakładane 20 lat.
Etapowy harmonogram prac – środek, północ, południeRemont będzie prowadzony etapami, wyłącznie na jezdni w kierunku Warszawy:
Stara nawierzchnia betonowa o grubości 28 cm zostanie całkowicie rozebrana. Zastąpi ją nowoczesna nawierzchnia bitumiczna, dodatkowo wzmocniona specjalną siatką. Zmiana technologii pozwoli skrócić czas remontu i zwiększyć wygodę kierowców w przyszłości.
Ruch wahadłowy i zamknięte zjazdy – co trzeba wiedzieć?Podczas prac ruch w obu kierunkach zostanie poprowadzony drugą jezdnią – w systemie 1+1 (po jednym pasie w każdym kierunku), z ograniczeniem prędkości do 80 km/h. Utrudnienia obejmą także węzły drogowe:
Choć droga będzie częściowo zamknięta, dostępność infrastruktury przydrożnej, jak stacje paliw czy hotele, zostanie w pełni utrzymana. Będzie to możliwe dzięki jezdni zbiorczo-rozprowadzającej przebiegającej równolegle do remontowanego odcinka.
Prace przez całą dobę – także w świętaAby skrócić czas remontu i zminimalizować niedogodności dla kierowców, wykonawca ma zgodę na prowadzenie prac 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – także w święta i weekendy.
Zakończenie prac planowane jest na drugą połowę października. Ostatnim etapem będzie odtworzenie oznakowania poziomego w technologii grubowarstwowej.
źródło: GDDKiA