Najważniejsze wideo w dziennikwojewodzki

Plan ogólny dla Zduńskiej Woli. Wydłużenie terminu składania wniosków

grafika-plan-ogolny
fot. UM Zduńska Wola

Trwają prace nad opracowaniem planu ogólnego dla miasta Zduńska Wola. Mieszkańcy mogą składać swoje wnioski w zakresie przeznaczenia działek.

Do 30 września został wydłużony termin, w którym mieszkańcy Zduńskiej Woli mają czas na składanie wniosków do powstającego planu ogólnego miasta Zduńska Wola.

Została również uruchomiona dodatkowa możliwości składania wniosków w formie elektronicznej poprzez zakładkę PARTYCYPACJA w Systemie Informacji Przestrzennej pod adresem: https://mapa.inspire-hub.pl/#/zdunska_wola.

Plan ogólny to dokument planistyczny, który ma zastąpić dotychczas obowiązujące Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, a samorządy powinny przygotować go do 31 grudnia 2025 r.

Będzie podstawą do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz wydawania decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.

Plan ogólny gminy będzie obowiązkowo zawierał zapisy dotyczące stref planistycznych oraz gminnych standardów urbanistycznych. Gminne standardy urbanistyczne dotyczą wskaźników zagospodarowania terenu, ale także mogą obejmować standardy dostępności infrastruktury społecznej wskazujące zasady zapewnienia dostępu do m.in. szkoły podstawowej oraz obszarów zieleni publicznej. W planie ogólnym można określić obszary uzupełnienia zabudowy i obszary zabudowy śródmiejskiej. Plan ogólny uwzględnia ponadto politykę przestrzenną gminy określoną w strategii rozwoju gminy.

Od 12 lipca do 30 września 2024 r. mieszkańcy Zduńskiej Woli mogą składać swoje wnioski do powstającego planu ogólnego miasta Zduńska Wola.

Wnioski należy składać wyłącznie na formularzu, którego wzór jest dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Zduńska Wola pod adresem: https://bip.zdunskawola.pl/sprawa-do-zalatwienia/11657/pismo-dotyczace-aktu-planowania-przestrzennego.

Mieszkaniec składający wniosek powinien podać oznaczenie nieruchomości oraz o co wnosi, swoje imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby oraz adres poczty elektronicznej, o ile taki posiada. Musi także wskazać, czy jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej wnioskiem. Może podać dodatkowe dane do kontaktu, takie jak adres do korespondencji lub numer telefonu.

Wnioski w formie papierowej należy składać do Prezydenta Miasta Zduńska Wola pod adresem: ul. Stefana Złotnickiego 12, 98-220 Zduńska Wola.

Wnioski w formie elektronicznej, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej należy składać pod adresem email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., przez platformę ePUAP oraz za pomocą platformy PARTYCYPACJA w ramach Systemu Informacji Przestrzennej.

Odpowiedzi na pytania i wątpliwości można uzyskać w siedzibie Urzędu Miasta Zduńska Wola, ul Złotnickiego 12, w Biurze Gospodarki Przestrzennej (budynek nr 2), w dniach pon.-czw. w godz. 8-15 oraz w pt. w godz. 8-14.

Źródło: UM Zduńska Wola