Od 7 lipca br. klienci Inspektoratu ZUS w Zgierzu obsługiwani są w nowej Sali Obsługi Klientów mieszczącej się przy ul. 3 Maja 4. Już pierwszego dnia, nową salę odwiedziło ponad 200 klientów. Najwięcej było klientów emerytalno-rentowych.
W poniedziałek pracownicy zgierskiego Inspektoratu ZUS obsłużyli przy stanowiskach 242 klientów. Najwięcej bo 138 osób, to osoby zainteresowane emeryturami i rentami.
- Lipiec to miesiąc, w którym wiele osób składa wnioski o emeryturę, a do tego dochodzi jeszcze zainteresowanie rentą wdowią. Osoby, które spełniają już warunki i chcą mieć ustalone prawo do zbiegu świadczeń w ramach renty wdowiej od miesiąca, w którym świadczenie to weszło w życie (czyli od lipca), muszą złożyć wniosek najpóźniej do końca tego miesiąca. Jeśli wniosek złożą w sierpniu, to świadczenie będzie przyznane od miesiąca złożenia wniosku i wtedy świadczenie za sierpień przepadnie. Dlatego ruch na stanowiskach emerytalno-rentowych jest nieco większy – tłumaczy Grażyna Szadkowska – Kierownik Inspektoratu ZUS w Zgierzu.
Nowa Sala Obsługi Klientów zgierskiego ZUS mieści się w dobrze skomunikowanym miejscu, w centrum Zgierza, w budynku dostępnym dla osób z niepełnosprawnościami.
- Budynek nie jest widoczny od strony ulicy, stoi w drugiej linii zabudowy. Żeby się do niego dostać należy wjechać lub wejść przez podwórze. Czekamy jeszcze na zewnętrzne oznakowanie w postaci naszego logo, ale już w tej chwili na budynku i wokół niego znajdują się oznaczenia kierujące do ZUS – mówi Grażyna Szadkowska, kierownik Inspektoratu ZUS w Zgierzu.
Wejście do budynku jest z poziomu ulicy, drzwi otwierają się automatycznie, a zmotoryzowani klienci z niepełnosprawnością mają do dyspozycji dwa specjalnie dla nich przeznaczone miejsca parkingowe.
Dodatkowo przed budynkiem znajduje się jeszcze 9 miejsc parkingowych dla klientów, w sumie będzie ich 11. Przygotowany został też stojak na rowery.
Klienci są obsługiwani przy 11 stanowiskach, w tym przy:
- stanowisku Informacji ogólnej,
- 3 stanowiskach „Firmy i ubezpieczeni",
- 4 stanowiskach „Emerytury i renty, doradca emerytalny",
- 1 stanowisku zasiłkowym
-oraz dodatkowych 2 stanowiskach obsługi.
Kolejność obsługi klientów monitorowana jest przez specjale urządzenie, tzw. System Kierowania Ruchem – SKR. Po wejściu na Salę, klient pobiera w biletomacie tzw. „numerek" i oczekuje na obsługę. Gdy przychodzi jego kolej, jest wywoływany głosowo przez system i wskazany jest numer stanowiska, przy którym odbędzie się obsługa.
- Bierze się numerek, wyczytują i jest porządek – zauważa Bartłomiej Kołeczek – klient zgierskiego Inspektoratu.
Na Sali dostępne jest też stanowisko komputerowe dla klientów, które dostosowane jest do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Specjalny mechanizm pozwala dostosować wysokość biurka np. do wysokości wózka inwalidzkiego.
Sala Obsługi Klientów czynna będzie od poniedziałku do piątku. W poniedziałek od godz. 8:00 do 17:00, a od wtorku do piątku – od godz. 8:00 do 15:00.
Jednocześnie przypominamy, że osoby, które posiadają potwierdzony profil na PUE/eZUS, przez 24 godziny na dobę mogą wysyłać tym kanałem wnioski do ZUS oraz np. pobierać zaświadczenia potwierdzające dane zawarte na ich koncie.
Przypominamy też o możliwości skorzystania z e-wizyty w ZUS, bez konieczności wychodzenia z domu. Posiadając telefony komórkowe z kamerką lub laptopy czy komputery możemy połączyć się z pracownikiem ZUS w ramach e-wizyty czyli wideorozmowy. Na e-wizytę możemy umówić się poprzez stronę internetową zus.pl i zakładkę „Kontakt".
źródło: ZUS