Pabianice: Podsumowanie kampanii "19 dni przeciwko przemocy i krzywdzeniu dzieci i młodzieży".

251-15919_20221118-114458_1
KPP Pabianice

Pabianiccy policjanci wzięli udział w kampanii "19 dni przeciwko przemocy i krzywdzeniu dzieci i młodzieży". Przez pierwszych kilkanaście dni listopada funkcjonariusze uświadamiali uczniów szkół na temat zjawiska przemocy. Mundurowi wzięli również udział w podsumowaniu kampanii, które odbyło się 17 listopada w pabianickim kinie Helios.

Grupa Wolontarystyczna „Agrafka" wspólnie z partnerami kampanii przygotowała na terenie Pabianic działania o charakterze edukacyjnym i profilaktycznym. Motywem przewodnim zorganizowanej akcji było przeciwdziałanie przemocy oraz budowanie właściwych postaw umożliwiających skuteczne przeciwdziałanie i reagowanie na zjawisko przemocy. 

- W przedsięwzięciu wzięło udział 19 organizacji, instytucji oraz szkół. Komenda Powiatowa Policji w Pabianicach bardzo aktywnie zaangażowała się w tę kampanię. Od początku listopada funkcjonariuszka z Zespołu do spraw Nieletnich i Patologii odwiedziła kilka szkół podstawowych i ponadpodstawowych z terenu Pabianic. Podczas spotkań podnosiła świadomość dzieci i młodzieży w zakresie zjawiska przemocy, a przede wszystkim przypominała o bardzo istotnych wartościach, takich jak: prawa dziecka, godność, szacunek, bezpieczeństwo i wolność. Te spotkania miały na celu „ostrzegać, zwracać uwagę i uczyć widzieć więcej i lepiej" - przekazuje  Agnieszka Jachimek z pabianickiej policji. 

Podsumowanie kampanii odbyło się 17 listopada. Blisko 200 osób zaangażowanych w działania miało możliwość obejrzeć spot społeczny przygotowany przez wolontariuszy z „Agrafki" oraz wysłuchać wykładu dyplomowanej interwentki kryzysowej – Anny Grabarczyk. 

- Podczas prelekcji słuchacze podawali sobie pomarańczowe koło ratunkowe nawiązujące do konieczności niesienia pomocy. Po wykładzie, głos zabrał Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Pabianicach podinspektor Sławomir Kłos, który podziękował za prowadzone działania oraz podkreślił ich znaczenie. Na zakończenie uczestnicy spotkania poszli na parking galerii handlowej, gdzie wspólnie utworzyli liczbę "19" nawiązującą do kampanii - dodaje Agnieszka Jachimek