Pabianicka policja i miejscy strażnicy ruszyli z kampanią społeczną „Twoja decyzja – ich życie. Prowadź na trzeźwo!". Działania realizowane w ramach przedsięwzięcia są ukierunkowane na ograniczenie zjawiska zdarzeń związanych z przypadkami jazdy pod wpływem alkoholu.
28 lutego 2025 roku ruszyła kampania społeczna „Twoja decyzja – ich życie. Prowadź na trzeźwo!". Jej adresatami są użytkownicy dróg, a w szczególności kierujący pojazdami mechanicznymi. Przedsięwzięcie powstało z inicjatywy Komendy Powiatowej Policji w Pabianicach oraz Straży Miejskiej w Pabianicach.
- Działania pabianickich służb są ukierunkowane na ograniczenie zjawiska zdarzeń związanych z przypadkami jazdy pod wpływem alkoholu. Kampania to ważny krok w kierunku zwiększenia bezpieczeństwa na drogach. Jej głównym celem jest bowiem nie tylko podniesienie świadomości na temat zagrożeń związanych z brakiem trzeźwości za kierownicą, ale także promowanie braku przyzwolenia społecznego na tzw. „jazdę na podwójnym gazie". Założeniem realizowanego przedsięwzięcia jest również propagowanie trzeźwości poprzez przypominanie o odpowiedzialności jaka spoczywa na osobach kierujących pojazdami - informuje podkom. Agnieszka Jachimek, oficer prasowy KPP Pabianice.
Istotnym elementem podjętej inicjatywy jest film, który został stworzony na potrzeby kampanii społecznej. Nie bez powodu organizatorzy akcji jako środek przekazu wybrali spot o mocnym przekazie. Jego zadaniem jest trafienie do wyobraźni odbiorców oraz zwrócenie uwagi na niezwykle istotną kwestię – tragedie ludzkie powodowane przez nietrzeźwych kierujących.
- Dlatego tego rodzaju zjawiska należy z całą stanowczością napiętnować. Niestety bardzo często konsekwencją jednego nieodpowiedzialnego wyboru są poważne zdarzenia drogowe, w których giną niewinne osoby. Hasłem kampanii jest „Twoja decyzja – ich życie. Prowadź na trzeźwo!". Ta dewiza powinna przyświecać każdemu kierowcy oraz stanowić wyraz troski o bezpieczeństwo własne, przewożonych pasażerów, jak i innych użytkowników dróg - dodaje podkom. Agnieszka Jachimek, oficer prasowy KPP Pabianice.
Na potrzeby kampanii powstały również materiały informacyjne i pliki graficzne, za pomocą których możliwe będzie dotarcie do większego grona odbiorców. Plakaty i ulotki zostały przekazane podmiotom zewnętrznym współpracującym z Policją. Broszury promujące trzeźwość za kierownicą oraz zawieszki zapachowe będą również rozdawane kierującym podczas policyjnych kontroli. Promocja spotu nastąpi nie tylko za pośrednictwem social mediów, ale również poprzez jego emisję w miejskich autobusach, kinach, centrum handlowym czy na miejskim telebimie. Służby mundurowe systematycznie będą wykorzystywać materiały informacyjne podczas prowadzonych spotkań profilaktycznych czy debat.
- Wierzymy, że nasza inicjatywa przyczyni się do zwiększenia świadomości wśród kierujących, a tym samym zwiększy bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego - podsumowuje podkom. Agnieszka Jachimek, oficer prasowy KPP Pabianice.