Megatransport jedzie przez Łódzkie: "Za nami najtrudniejszy odcinek, między Kamieńskiem i Piotrkowem Trybunalskim" [Foto]

Megatransport przejeżdża przez Łódzkie: "Za nami najtrudniejszy odcinek, między Kamieńskiem i Piotrkowem Trybunalskim" [Foto]
GDDKiA
Trwa transport maszyny TBM (ang. Tunnel Boring Machine), obecnie giga-konwój pokonuje drogi łódzkiego. Za nami druga noc największego w historii transportu drogowego przez nasze województwo. Jak informują służby odpowiedzialne za jego przeprowadzenie - wszystko poszło nadzwyczaj sprawnie.

To wyjątkowe przedsięwzięcie pod względem logistycznym i technicznym przygotowywane od wielu miesięcy przez wyspecjalizowane firmy. Wielką drążącą tunele maszynę rozłożono na części, ale i tak niektóre z jej elementów mają ogromne rozmiary i wagę, co jest dodatkowym utrudnieniem w transporcie kołowym. Tak dużych elementów jeszcze po polskich drogach nie przewożono.

Konwój na drogi Łódzkiego wjechał we wtorek nad ranem. 15 listopada ruszył w dalszą drogę, z podradomszczańskiego Stobiecka Szlacheckiego w kierunku Piotrkowa Trybunalskiego.

- Pięć zespołów pojazdów o łącznej masie ok. 1300 ton (!) dotarło z MOP-u Stobiecko Szlacheckie w okolice Polichna niemal pół godziny przed czasem. Za nami jednocześnie najtrudniejszy odcinek – czyli budowa między Kamieńskiem i Piotrkowem Trybunalskim. Jutro po 22.00 kontynuacja podróży - przekazuje Maciej Zalewski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi. 

Transport ruszy drogą ekspresową S8 z okolic Polichna za Rawę Mazowiecką, gdzie będzie miał miejsce dłuższy postój – do wieczora 18 listopada, kiedy konwój ruszy w kierunku Warszawy. Podróżującym nocą ze Śląska do Warszawy sugerujemy wybór autostrady A1 do węzła Łódź Pn. i dalej autostrady A2 do stolicy. Unikną z pewnością przymusowych postojów.

Szczegółowy plan podróży, a w związku z tym ograniczeń dla kierowców znajdziesz w artykule >>> Konwój gigant wjeżdża do Łódzkiego! Blokady na A1 i S8. Sprawdź, gdzie wystąpią utrudnienia [Mapa, wideo]

Cały transport składa się z czternastu zestawów transportowych podzielonych na trzy konwoje. Do przewozu największych elementów wykorzystane zostaną zestawy o bezprecedensowych wymiarach - szerokość 9 m, długość 74 m i waga ok. 260 ton, co łącznie z ładunkiem wyniesie 500 ton! Będą się składały z ciągnika balastowego ciągnącego zestaw, dwóch wielkich platform i drugiego ciągnika balastowego - pchającego, który będzie zamykał zestaw. Pozostałe transporty (składające się z jednego ciągnika i platformy) będą szerokości od 6 do 8 m i długości 35-40 m.

Takie parametry to również wyzwanie dla obiektów drogowych. Cała trasa została zaplanowana, a poszczególne odcinki i obiekty inżynierskie poddane szczegółowym ekspertyzom pod kątem przyjęcia tego niecodziennego transportu